דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת סמינריון 

מאת    [ 20/03/2010 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 4324 פעמים ]

כתיבת סמינריון

כיצד לכתוב עבודה סמינריונית או כל עבודה אקדמית בתואר

שנת הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות מגיעה לסיומה ,ולצד מבחני סוף השנה, הדרישה האקדמית בחלק מהקורסים היא הכנת עבודה אקדמית - סמינריונית, סמינריון .

עבודה אקדמית היא למעשה דרכו של המרצה לבדוק כיצד הבנת את החומר הנלמד במהלך הסמסטר, בניגוד למבחן בו עליך לזכור כמות גדולה של חומר (שנשכח בדיוק יום אחרי קבלת הציון), בהכנת עבודה אקדמית ניתן להיעזר במחברת הקורס, בספרי עזר, באינטרנט ובכל מקור אחר. עבודת סמינריון היא עבודה רחבה יותר, המכילה בדרך כלל 30-40 עמודים, בהתאם להנחיות, אך הכללים לכתיבת סמינריון זהים לכללי כל עבודה אקדמית אחרת במהלך התואר.

טיפים לכתיבת עבודות אקדמיות וסמינריונים :


    • לוח זמנים – יש לשים לב מהו מועד ההגשה של הסמינריון, מומלץ להכין לוח זמנים לגבי אופן ביצוע העבודה או הסמינריון, כדי לא לגלות ביום לפני ההגשה שלא הספקת לקרוא מאמר כלשהוא, ואז לעבוד כל הלילה על העבודה ולהגיש אותה בלחץ. בעזרת לוח זמנים מסודר באפשרותך לעקוב אחרי התקדמותך בעבודה לצד המטלות הנוספות שלך, וכך לתכנן את הזמן נכון ולהשאיר מספיק ימים חופשיים להתכונן למבחנים השונים ולהכין את העבודות האקדמיות והסמינריונים בזמן.
    • בחירת נושא הסמינריון : בדרך כלל עבודה אקדמית וסמינריון קשורים באופן ישיר לקורס האקדמי, במידה וניתנת לך אפשרות בחירת נושא אישי, כדאי לבחור נושא כמה שיותר רחב, כדי לאפשר מציאת חומרי עזר רבים ולא להיאלץ להסתפק במאמר אחד או שניים.  
    • מומלץ לבחור נושא שמעניין אותך, אפילו קצת, יהיה לך קשה להתחבר ולכתוב סמינריון על נושא שמשעמם אותך. מומלץ לבדוק באיזו שפה כתובים רוב המקורות הקשורים לנושא – מאמר אחד באנגלית יכול להיות נסבל אבל אם כל המקורות של העבודה כתובים בצרפתית, תהיה לך עבודה כפולה.  
    • אמנם כתיבת העבודה האקדמית היא בדרך כלל אישית, אך מומלץ להתייעץ בנושא העבודה עם חברים שלמדו איתך בקורס, לעיתים "סיעור מוחות" יכול לעזור לך לפתור בעיה שנתקלת בה במהלך עשיית העבודה או אפילו לתת לך רעיונות נוספים שלא חשבת עליהן לבד.  
    • אינטרנט – בימינו, כאשר לרובנו יש בבית מחשב אישי המחובר לרשת האינטרנט, רבים סבורים כי ניתן לכתוב עבודה סמינריונית בלי לצאת מהבית, על ידי חיפוש נושא העבודה לסמינריון בגוגל וקריאת מאמרים ואתרי אנציקלופדיות שונים און ליין, אך יש לזכור כי לא ניתן לסמוך על כל טקסט באינטרנט, כידוע, אין הגבלה ואין חוק על העלאת תוכן לרשת האינטרנט וכל אחד יכול לעלות לרשת כל דבר, גם אם אין לו סמכות או ידע מתאימים. לעומת זאת, מאחורי הספרות הכתובה יש בדיקות ואישורים, ולא כל אחד יכול להוציא ספר ולהציג אותו בחנויות ובספריות בצורה חופשית, ולכן על הספרות הכתובה אין עוררין וניתן לסמוך ברוב המקרים על הכתוב בה, ולצטט ממנה.  
    • בכתיבת העבודה לא מומלץ לעלות מסקנות ללא ביסוס מהחומר הנלמד או ממקורות, הרי סמינריון הנו עבודת מחקר המתבססת על מקורות.
    • כתיבת הסמינריון לא מומלץ לעלות חומר שאינו קשור לנושא הסמינריון כדי "לנפח" אותה – המרצה מעדיף עבודה תמציתית וקולעת, אם הוא ביקש מינימום 10 דפים ויצא לך רק 8 דפים, עדיף לא למרוח, אלא להסביר לו מדוע גם 8 הספיקו לך.  
    • בתוכן הכתיבה מומלץ להבליט את הרעיונות המרכזיים של העבודה, להשאיר שוליים, ריווח נוח (ולא גדול מידי) בין השורות, מספרי עמודים, ובדיקת שגיאות כתיב.  
    • במהלך כתיבת הסמינריון מומלץ לא להשתמש במילים דו משמעויות, בניסוחים כללים וביותר מידי דוגמאות כדי לא לטשטש את מהות הסמינריון  
    • ביבליוגרפיה – הביבליוגרפיה של הסמינריון לא קיימת כדי להוכיח למרצה שבאמת היית בספריה ולא עשית הכל מהבית – כתיבת הביבליוגרפיה מעניקה סימוכין והוכחות לנאמר בגוף הסמינריון 
 צור קשר

יריב  www.seminary.co.il סיוע בהכנת עבודה אקדמית, סמינריון, רפרנ ט www.seminary.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב